Magnetrol AMETEK en The Reference zetten smart glasses in voor inspectie

Magnetrol AMETEK, wereldleider op vlak van meetinstallaties voor gas en olie, trekt volop de kaart van innovatie om hun inspectieproces te optimaliseren. In samenwerking met The Reference zetten ze voortaan smart glasses in om klanten in real-time inspecties te laten meevolgen en het werk van hun inspecteurs efficiënter te laten verlopen.

De komst van de coronapandemie zorgde ervoor dat klanten vaak niet ter plaatse konden zijn tijdens de inspectie. Om hen een accuraat beeld te geven, werden video's en foto's genomen om de controle te documenteren. Dit vertraagde niet alleen het inspectieproces, het zorgde er ook voor dat er geen real-time interactie was tussen klant en inspecteur. Magnetrol AMETEK ging aan tafel zitten met The Reference om een oplossing uit te werken die zowel het contact met de klant bevordert als de samenwerking tussen inspecteurs ter plaatse en hun collega's op afstand faciliteert.

Het gebruik van smart glasses maakt het mogelijk om een live video-feed ter beschikking te stellen, gecombineerd met een voice-verbinding tussen klant en inspecteur. Daarom werd gekozen voor het inschakelen van de Iristick Essential smart glasses -technologie. Hiermee kunnen Magnetrol AMETEK-klanten vanop een afstand de controle toch bijwonen zonder fysiek op de site aanwezig te zijn. Momenteel loopt er een testproject dat moet toelaten om de huidige interface te evalueren en extra requirements in kaart te brengen.

Ook na de pandemie kan deze technologie z’n meerwaarde bewijzen. Zo reduceert het een hoop papierwerk omdat alles voortaan op beeld vastligt en daardoor meteen prima gedocumenteerd is. Indien dit een succes blijkt, kan de smart glasses-technologie verder uitgerold worden binnen de organisatie. Deze zou dan bijvoorbeeld ook z’n nut kunnen bewijzen voor interne opleidingen en kwaliteitscontrole. Samen met The Reference volgt Magnetrol AMETEK nauw de impact van deze innovatie op en kijkt het naar verdere potentiële use cases.

Over The Reference

The Reference is een toegewijd digitaal bureau van meer dan 160 creatieve denkers, gedreven door kennis en vakmanschap. Het wordt gekenmerkt door een cultuur van samenwerking waarin haar getalenteerde professionals hun expertise en creativiteit inzetten bij elk aspect van hun werk. Dit stelt hen in staat om digitale opportuniteiten te ontdekken in tal van bedrijven en sectoren. Hun passie komt tot leven komen in duurzame en succesvolle digitale oplossingen. Daarom beschouwen A-spelers en andere marktleiders hen al vele jaren als vertrouwde raadgevers. De dienstverlening van het bureau strekt zich uit van strategie over product tot marketing.

Wat het bureau onderscheidend maakt als partner is hun nauwe samenwerking. Ze werken samen met hun klanten en samen als team op basis van een multi-disciplinaire aanpak. Ze kiezen resoluut voor partnerships op lange termijn, terwijl ze hun blik op het doel houden: toegevoegde waarde creëren die zich vertaalt in realisaties met impact en succes voor hun klanten.

The Reference maakt deel uit van EPAM (NYSE:EPAM).

Woordvoerder

Maarten Bosmans
Managing Director

Neem contact op met